Egipte 2010. 10 Sunrise

Dijous 01.07.2010

Aquest és el relat del darrer dia del nostre viatge, que vam dedicar a descansar i a gaudir del poc temps que ens quedava a Egipte, però, sobretot, l’esdeveniment del dia va ser un vol en globus a l’alba.

El relat del dia d’avui el faré en tercera persona perquè el vol en globus jo no el vaig gaudir voluntàriament: les alçades em fan molta por i les evito tant com puc.


L'inici del que em vaig perdre...
Com contractar un vol en globus i no morir en l’intent

Aquesta és la segona ocasió en què contractem aquest tipus d’excursió. La primera va ser l’abril de 2008 quan vam viatjar a Luxor el meu company, jo i el meu fill que aleshores tenia 4 anys. Vam contractar un vol en globus per al meu company amb l’agència i ens va costar 90€.

Partint d’aquesta experiència prèvia i havent-me llegit de dalt a baix el fil Excusión en globo en Luxor a LosViajeros, teníem tres coses molt clares: que no volíem tornar a pagar 90€ per persona, que al meu pare li encantaria i que, en aquesta ocasió, el vol seria en el primer torn. Addicionalment el meu company tenia clar que el meu fill també gaudiria d’aquesta experiència, interès que jo no compartia i això em m’ha suposat estar patint fins que han tornat…

Uns dies abans de marxar de viatge vam recordar que, malgrat que fa dos anys havíem contractat el globus amb l’agència, al hall de l’hotel hi havia una taula on es podia contractar directament exactament el mateix vol i bastant més barat. Vaig escriure un mail a l’hotel preguntant si encara teníen aquest servei disponible i em van contestar que sí, que l’agència Thomas Cook tenia una taula al hall i que el preu del vol era de 600 LE (uns 85€) per persona, indistintament si era adult o nen.

L’estratègia era bastant clara: l’excursió la contractaríem per lliure havent arribat a Luxor. I, realment, ha estat molt senzill. Segurament si hi haguéssim dedicat més temps encara ens hauria sortit més econòmic, però si posem en una balança l’esforç dedicat, el preu i el resultat, el balanç és molt positiu.

Només en arribar el meu company ha anat a la taula de Thomas Cook i, després de regatejar una miqueta, ha sortit amb un preu de 1250 LE (178,50€) per dos adults i un nen.

03:30 Ring


Creuant el Nil, encara de nit.

Les noies hem dormit fins més tard, però a ells tres els ha tocat matinar.

Fa dos anys el meu company va pujar en el segon torn i això implica una persecució surrealista amb furgonetes carregades de turistes i un camionet amb recanvis de gas per als globus pel mig dels camps de la riba occidental, avistant el globus i intentant intuir on aterrarà.

Per tant, amb la son a les orelles, els han recollit a les 04:00 per creuar el Nil amb barca mentre feien un cafè i arribar al “camp base” dels globus d’aquesta companyia i poder veure com inflaven el globus. Només per això ja es justifica l’esforç de matinar.

05:50 El globus s’enlaira en un vol perfecte


Després d’unes breus instruccions en anglès per part de “la tripulació” sobre la maniobra d’enlairament i aterratge, el globus s’aixeca suaument. Els tres coincideixen en què la sensació de seguretat és absoluta, sense moviments bruscs.



El globus s’enlaira ràpidament i el meu fill no veu el paisatge perquè la cistella és molt alta (aproximadament 1,20m). Molt amablement un dels tripulants li posa un saquet de sorra sota els peus perquè pugui treure una mica el nas i gaudir de les vistes. El primer que veu és sortir el sol sobre el Nil, una imatge per recordar, no?


El sol sortint sobre el Nil
A les 06:00 estan passant just al damunt del Rammesseum i cinc minuts més tard veuen les tombes dels nobles a Gurna. Ells coincideixen, però, que tenen la sensació d’haver-ho vist bé i amb molta calma.

Entre les 06:10 i les 06:15 passen pel damunt de la Vall dels Artesans (Deir-el-Medina) i la Vall de les Reines (Queen’s Valley).



Just en passar pel damunt de Medinet Habu a les 06:20 arriben a l’alçada màxima de vol, que ha estat de 10.000 peus. Aquí coincideixen en què, malgrat la calma i l’absència de moviments bruscs, l’alçada a la què es trobaven impressionava de debò.

El meu nen, a 10.000 peus sobre Medinet Habu.
Passats aquests 30 minuts de vol el capità comença a fer maniobres de descens per poder aterrar dins dels 45 minuts de vol establerts i rebre els turistes del segon torn. Malgrat això, en un cop de sort immens, el vent canvia de direcció i el capità es veu obligat a creuar el riu, a posar-se en contacte via ràdio amb l’aeroport de Luxor per advertir-los de la seva presència i, finalment, després de 80 minuts de vol, aterren a la riba oriental, molt a prop de la ciutat.



08:30 Esmorzar amb diamants

Ens hem trobat al buffet per esmorzar plegats i el meu fill ens ha explicat les meravelles de l’experiència, tot ensenyant-nos la samarreta commemorativa (de la talla XXXL) i el seu diploma. Està molt orgullós de l’aventura que ha viscut.

La resta del dia ha transcorregut molt tranquil. Els meus pares han anat a una joieria a fer el tafaner i nosaltres hem sortit a fer un tomb pels voltants de l’hotel, on en un supermercat hem comprat algunes cosetes per emportar-nos.

La resta del dia ha estat piscina i més piscina. La meva mare s’ha fet un tatuatge de henna en un turmell just al costat de la piscina amb una noia que n’oferia.

El tatoo

19:00 Souk


A tossuda no em guanya ningú! I jo no me’n vaig de Luxor sense una tauleta. En fi, que amb tota la paciència del món, hem tornat al souk amb taxi i hem buscat una tauleta d’aquelles que tenen en els bars: una safata de metall treballat fent dibuixos geomètrics i unes potes de fusta en les quals es recolza. I l’hem comprat, després d’un llarg regateig que ha acabat amb la paciència dels nens, primer; dels meus pares, després; i meva, finalment. Però ens l’hem endut perfectament empaquetada per poder-la portar d’quipatge de mà.


El carrer principal del souk
Ens hem acomiadat de Luxor al Sindbad Café, una cafeteria on es poden menjar entrepans i amanides situada en un jardinet just darrera del temple de Luxor. El lloc està bé, amb taules i cadires de vímet i amb un ambient agradable. Ara, hi ha dues coses que detesto i en aquest lloc coincideixen, una vegada més: gats escuats i uns lavabos infectes.

I només pensar això…sento una veueta que diu: mama, tinc pipi!


La terrassa del Sindbad Café
Índex Egipte 2010

01 Per què una altra vegada al mateix lloc?
02 Dades útils
03 De bars, de restaurants...i de pastissos
04 Cairo faraònic: Saqqara i Dashur
05 Cairo copte
06 Cairo islàmic
07 Alexandria
08 Del Museu Egipci de Cairo a Luxor
09 West bank
10 Sunrise, sunrise
11 Despeses, compres... i regateig

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Cada comentari és un motiu més per continuar amb aquest bloc. Siguin benvinguts!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...