Allotjament a Ifrane

Quan visites la zona propera a Ifrane  trobar-hi allotjament és complicat si no t’hi vols deixar el pressupost, la proximitat a l'estació d'esquí de Mischliffen y el seu clima clement a l'estiu fan remuntar els preus de manera escandalosa. Els hotels que vam poder veure per dins i que consideràvem que podíem pagar (la nostra curiositat és malaltissa...) eren mediocres i molt cars per a la nostra butxaca. El "Chamonix" estava en reformes i allò semblava Sarajevo, el "Relais Ras el Ma" no ens va convèncer ni pel preu ni per estar al darrera de la benzinera i el "Grand Hotel Ifrane" ens va semblar de tot menys un gran hotel... si no estava abandonat, poc li faltava!

Vam trobar el següent allotjament gràcies a la Lonely Planet i a les indicacions del nostre amic Pablo Muñoz (www.viajarpormarruecos.blogspot.com) i va ser un encert increíble, un lloc on hem tornat diverses vegades quan fem nit per la zona.

GÎTE DU DAYET AOUA
Adreça: Km7, D'Immouzer à Ifrane - Marroc
Telèfon: +212 535 604 880
Email: aouagite@gmail.com - aouagite@yahoo.com
Preu: 800 DH (73€) per una habitació familiar en mitja pensió
Links: Web de l’allotjament - Crítiques al Tripadvisor

(clicar sobre les imatges per ampliar-les)

SITUACIÓ: Petita casa amb excel·lent ubicació en l’extrem est del Dayet Aoua, situació molt interessant per passar-hi uns dies de relax en família i poder gaudir de la ruta dels llacs. A pocs quilòmetres d’Ifrane (uns 15 km) en la ruta que ve de Fes, cal desviar-se cap al llac (perfectament indicat) després de la localitat d’Imouzzer Kandar i anar vorejant el llac fins al seu altre extrem, on cal agafar un desviament cap al poblet. La casa es situa a escassos 200 metres del llac.

ARQUITECTURA: Casa estèticament més pròpia dels Alps que de la muntanya marroquina i amb decoració típica bereber en el seu interior, simbiosis curiosa però efectiva. A part de la casa principal hi ha un annex amb un gran menjador i una jaima al jardí, que està una mica abandonat. El que apareix a les fotos de la web no és una piscina, sinó una mena de bassa que, en les dates de la nostra visita, estava buida. De tota manera, la temperatura era tan agradable que no es trobava a faltar una piscina (amb una diferència de més de 15ªC respecte de Fes...).

SERVEI I NETEJA: Ens va rebre, servir i acomiadar sempre el mateix noi, molt atent. En general estava tot net i en bones condicions, dins de l’austeritat.

CLIMATIZACIÓ: No.

HABITACIÓ: La nostra habitació familiar estava composada per una sala amb dos divans (convertibles en llits per a 3 persones), una tauleta, un bany amb dutxa i una habitació annexa amb un llit doble. Tot amb una decoració senzilla i amb motius berebers que la feien molt acollidora i agradable.

BANY: Correcte malgrat que petit. El de la nostra habitació estava una mica mancat de ventilació i una nova cortina a la dutxa no li hauria anat malament, però estava molt net.

RESTAURACIÓ: Escollirem allotjar-nos en règim de mitja pensió (no hi ha cap opció pels voltants) i vam sopar i esmorzar al jardí davant la casa. El sopar va ser molt correcte a base d’una sopa harira, tajine de bou amb prunes i fruita de postres, un gustàs de sopar per la temperatura i la tranquil·litat. L’esmorzar, també servit al jardí, va ser correcte malgrat ser el típic de tots els allotjaments (melmelada, mantega, mel, formatge, olives, pa i crêpes). També vam poder prendre te, cafè i llet per als nens. Per l’hivern la casa disposa d’un menjador interior molt acollidor amb llar de foc.

RESERVA: Ens vam comunicar via mail per fer la reserva només dos dies abans i no hi va haver cap mena de sorpresa.

ALTRES: Es pot aparcar el cotxe a la mateixa finca i de nit tanquen la porta d’accés. Els nens s’ho van passar de meravella amb els “pavos reals” que es passegen per l’exterior de la casa... fins i tot per les teulades!

En una posterior visita per la primavera i sense reserva hem anat directes al Motel Relais Ras el Maa per resultar-nos un lloc pràctic, just a la carretera, i amb parking vigilat, perquè portàvem el cotxe carregat. No és per tirar coets, però no és mala opció per fer una nit sense que t'importi agafar el cotxe 5 minuts per anar al centre d'Ifrane.

MOTEL RELAIS RAS EL MAA

Adreça: Route d'Azrou - Ifrane
Telèfon: +212 05 35 56 76 58 / + 212 05 35 56 76 38
Email: relais_ras_elmaa@menara.ma
Preu: 564 dh (51€) per una habitació familiar només allotjament
Links: Web de l’allotjament - Crítiques al Tripadvisor

(clicar sobre les imatges per ampliar-les)

SITUACIÓ: Situat darrere de la benzinera que hi ha a la sortida d'Ifrane en direcció a Azrou per la N8. No és difícil de veure i, a més, té l'avantatge de tenir el pàrquing vigilat i just davant de l'hotel, cosa que resulta pràctica.

ARQUITECTURA: Edifici presumiblement dels anys vuitanta que ha estat reformat recentment. L'arquitectura és la pròpia de la ciutat, més semblant a l'arquitectura Suïssa que a la marroquina, però la decoració interior respon més al context en el qual es troba. Se li troba a faltar una bona terrassa o jardí on relaxar-se.

SERVEI I NETEJA: El servei és simplement correcte i educat, encara que una mica distant. La neteja és també molt correcta.

CLIMATITZACIÓ: La nostra visita, a principis d'abril, va coincidir amb la primera pujada de temperatures de la primavera i encara tenien la calefacció posada, vam passar calor, la veritat. No hi ha AACC, tot i que a Ifrane les temperatures als estius són molt més clements que a la propera Fes i, a més, a la nit la temperatura baixa considerablement.

HABITACIÓ: En ser dos adults i dos nens ens van instal·lar en una espaiosa habitació quàdruple en la segona planta dotada d'un llit doble i dos llits individuals. En aquesta planta les habitacions estaven reformades i acabades de pintar i els llits resultaren molt còmodes.

BANY: Bany a l'habitació amb dutxa, neteja molt correcta i tovalloles enormes i suaus. Decoració freda però funcional.

RESTAURACIÓ: No vam tenir ocasió de menjar allà, però tenim bones referències de les pizzes que se serveixen al restaurant. Preu de l'esmorzar una mica car.

RESERVA: Vam sense reserva prèvia, es tracta d'un hotel amb moltes habitacions, així que en principi no hi ha problema.

ALTRES :
- L'allotjament disposa de connexió internet a les zones comunes de la planta baixa.
- Com a punt negatiu cal avisar que, com en el nostre cas, la pernoctació en aquest hotel coincidí amb la d'un grup (de buggies i quads espanyols en el nostre cas) i això suposa un increment de les molèsties per sorolls a altes hores de la nit i també d'hora al matí, a les quals sembla que la direcció  no dóna molta importància.
- La relació qualitat - preu no és del tot adequada, sembla una mica car per al país pagar 564 dh per dormir 2 adults i 2 nens i sense esmorzar.

Per alguna ocasió he localitzat un lloc nou que vull explorar, ja que té piscina i són petits bungalows amb cuina, una bona opció per anar en família. Si algú hi ha anat, que expliqui!!