Allotjament a Essaouira

I de l’infern al paradís,  va ser la primera impressió en arribar a Essaouira venint de la calor asfixiant a Taroudant... No és cap secret des d'aleshores que aquesta és una de les meves ciutats favorites al Marroc. Les opcions d’allotjament, tant a la medina com a l'exterior d'aquesta, són infinites i amb tota la gama de preus disponible. Així, hem provat quatre opcions (i quatre indrets) ben diferents on allotjar-se en aquesta ciutat i les seves proximitats:

1. Ghazaoua: a uns 8 km al sud en una zona molt tranquil·la i residencial.
  2. Sidi Kaouki: a uns 20 km al sud en una platja que és la meca dels surfistes al país.
  3. Fora de la medina d'Essaouira: molt a prop de la platja i amb possibilitat d'aparcar vehicle davant mateix.
  4. Akermoud: a uns 40 km cap al nord al mig d'una infinita platja deserta i salvatge.
  5. A dins la medina: just al cor d'aquesta medina tranquil·la i acollidora.
Voleu detalls?

1. Després de molta recerca i molts dubtes per la gran quantitat de llocs interessants, la primera ocasió que vam estar a la ciutat vam anar a parar de casualitat en aquest allotjament, situat a la zona de Ghazoua, a uns 8 km al sud de la ciutat. En comentar-ho amb l’amic Pablo, ens va confirmar que havíem escollit molt bé i, després d’haver-hi passat dues nits, podem confirmar que hauria estat difícil trobar un lloc més adequat a les necessitats que teníem després de dues setmanes d’allotjaments més o menys bons... Un lloc exquisit i absolutament recomanable per anar en família.

Riad Les deux mondes
Adreça: El Ghazoua – Essaouira - Marroc
Telèfon: +212 524 79 29 88
Email: riadles2mondes@yahoo.fr
Preu: 650 DH + taxes per una habitació quàdruple amb esmorzar

(clicar sobre les imatges per ampliar-les)

SITUACIÓ: Situat a la zona de Ghazoua (a uns 8 km al sud d’Essaouira) s’hi accedeix des de la carretera que uneix Essaouira amb Marrakech en un creuament just davant del restaurant KM8, no té pèrdua. Cal seguir la pista dos o tres quilòmetres fins arribar a l’hotel. La pista es pot transitar amb un turisme anant a poc a poc, nosaltres ho hem fet.

ARQUITECTURA: Dos palauets de nova construcció amb estètica marroquina enfrontats i amb la zona de piscina entre ells. Es situen dins d’una gran finca, on també es pot aparcar el cotxe. Els espais comuns són molt agradables i còmodes; la cuina, oberta directament a la recepció, dóna una sensació de confiança en “el que allà es cou” increïble.

SERVEI I NETEJA: Tant el servei com la neteja són absolutament impecables, delicats i cuidant fins al més mínim detall. Un 10.

CLIMATIZACIÓ: No té aire condicionat, però nosaltres hi vam estar en ple estiu i no calia. Desconeixo si disposa de calefacció.

HABITACIÓ: La nostra era una quàdruple enorme amb un llit de matrimoni i dos llits individuals, amb dos finestrals, un cap a la piscina i l’altre cap al camp. Una meravella. La decoració perfecta, senzilla, armoniosa i delicada. Fins i tot els llençols, els coixins i els cobrellits estaven escollits amb molt de gust.

BANY: Impecable, amb una gran finestra i amb un munt “d’amenities” poc habituals en els darrers dies del nostre viatge.

RESTAURACIÓ: Vam tenir l’ocasió d’encarregar un sopar, que va ser exquisit, a base d’amanida de verdures i un tajine de kefta que vam estar veient com es feia a la cuina cada vegada que hi passàvem a prop durant la tarda.

RESERVA: El responsable en aquell moment, Xavi, és una persona persona extraordinària. La reserva la vam fer via email i ens contestà a totes les preguntes que li vam fer molt amablement. Un cop allà vam tenir l’oportunitat de parlar amb ell i la seva família, catalans expatriats, en un altre riad que també gestionen (Riad Zahra) i, una vegada més, vam tenir clar que l’èxit d’un negoci d’aquest tipus es deu, sense cap mena de dubte, a una bona gestió, a un “savoir faire” que es respira a l’ambient del riad.

ALTRES: WIFI gratuït a les zones comuns. És un lloc ideal per anar amb nens perquè és una gran finca tancada amb una zona de piscina preciosa on els nens poden gaudir sense perill. Els meus fills es tornaven bojos amb les tortugues de terra que van anar trobant en les seves expedicions pels jardins. A mi també em tornava literalment boja el vent, que comença suau pel matí i va augmentant d’intensitat durant el dia.

2. En una altra ocasió vam fer nit uns 20 km al sud d'Essaouira, a la platja de Sidi Kaouki, un lloc que als nens els encanta per l'ambient de surfistes que hi ha durant el dia i a nosaltres per la calma absoluta que hi ha a la nit. L'oferta a la zona és àmplia, però aquest senzill alberg just davant la platja amb vistes al marabout ens va semblar un molt bon lloc on parar.

Auberge du Marabout
Adreça: Plage Sidi Kaouki | BP 54, Esauira 44125, Marruecos
Email: info@riadmarabout.com
Preu: 600 DH per una habitació triple amb esmorzar

(clicar sobre les imatges per ampliar-les)

SITUACIÓ: Situat a aquesta platja d'obligatòria visita uns 20 km al sud de Essaouira, es situa just davant de la zona d'aparcament de vehicles i el seu gran cartell amb el nom a la façana fa impossible no veure-ho.

ARQUITECTURA: Gran edifici de color blanc amb jardí a la part davantera. Les finestres i baranes són del blau intens tan típic de la costa atlàntica marroquina. La planta baixa per la qual s'accedeix no li fa justícia a la planta de les habitacions, ja que sembla una mica fosca i desmanegat. Res a veure amb la gran planta primera on se situen les habitacions, que és absolutament lluminosa, amb alts sostres i superfícies molt àmplies.

SERVEI I NETEJA: Servei una mica seriós, encara que servicials. Neteja correcta, sobretot a les habitacions.

CLIMATITZACIÓ: No

HABITACIÓ: La nostra era una habitació triple a la que ens van posar un matalàs a terra perquè pogués dormir nostra filla petita. Molt gran, amb una vidriera enorme i amb una petita terrassa orientada a est i davant de la zona d'accés. Meravelloses vistes de l'ocàs a la platja.

BANY: Molt gran i senzill, però net i suficient.

RESTAURACIÓ: Bon esmorzar. No vam sopar a l'hotel sinó en els locals propers.

RESERVA: Vam sense reserva prèvia.

ALTRES: Té wifi a les àrees comunes i a les habitacions. Es pot deixar el cotxe al jardí just davant de l'hotel.

3. Després d'haver explorat la zona de Ghazoua i Sidi Kaouki, finalment, en una visita amb la meva mare vaig decidir d'allotjar-me a Essaouira, però no del tot. La meva mare és d'aquelles persones que tot els fa por (clar que de vegades no m'extranya amb les coses que de vegades ens passen...) i això d'arribar en cotxe a Essaouira al vespre en cotxe i haver de moure'ns per la medina fins a l'allotjament li suposava un gran pes. Així, vaig recordar-me del fantàstic Xavier i la seva família i vam passar la nit a l'entrada d'Essaouira venint de Marrakech, en una zona molt tranquila i accessible a dues passes de la platja.

Riad Zahra Mogador
Adreça: 90, Quartier des Dunes / 44000 Essaouira
Telèfon: +212 - 524 47 48 22
Email: riadzahra@gmail.com

Com pot ser que no fes ni una sola foto???

SITUACIÓ: Si un no vol allotjar a la medina, aquest hotel és sens dubte la millor opció. Just al costat de la rotonda d'accés a la ciutat venint de Marràqueix o del sud, suposa un lloc magnífic per arribar fàcilment en vehicle propi i poder-lo deixar aparcat davant mateix amb total seguretat. Per tant, a escassos 200 metres de la platja, un dels punts forts (que són molts) d'aquest establiment és la seva ubicació.

ARQUITECTURA: Es tracta d'un hotel de recent construcció i això comporta que resulti còmode i funcional. No obstant això la seva imatge és molt tradicional i això li confereix un aire de qualitat i el transforma en un lloc molt acollidor, que convida a passar-hi les hores tranquil·lament. Estat de conservació i manteniment impecables (i això no és poc en aquest país!).

SERVEI I NETEJA: Dos més dels punts forts de l'establiment. Si bé el tema de la neteja és una cosa objectiva (encara que amb algunes diferències entre cultures) en aquest lloc no hi ha dubte: està impecable. Jo vaig viatjar en aquesta ocasió amb la meva mare, que és una obsessionada amb la neteja, i va sortir meravellada. El del servei, però, podria ser una opinió més subjectiva ... i ho és!! Quan a un el tracten tan bé, difícil resulta ser distant donant una opinió. Però és que no hi ha necessitat: Xavi i la seva família demostren dia a dia que el secret d'un bon establiment hoteler és la seva gestió. I en això no els guanya ningú: atenen a l'hoste com si fos un amic, però sense ser embafadors, sobretot en el punt just. Tot lloances cap a ells.

CLIMATITZACIÓ: No té AACC ni falta que li fa, afortunadament a Essaouira les temperatures són molt suaus tot l'any, això ja ho hem comprovat.

HABITACIÓ: La nostra va ser la mini-suite de la planta baixa, la número 6. És una habitació enorme amb un llit doble i tres divans convertibles en llits. Molt bonica.

BANY: No molt gran però suficient.

RESTAURACIÓ: L'esmorzar, servit a la terrassa molt complert i saborós. A destacar enormement el nou restaurant que han obert al terrat, el "Zahra's Grill". El bon fer d'aquesta família es reflecteix una vegada més en les seves iniciatives, aquest restaurant que porta l'encantador Jofre ofereix tapes espanyoles i peix. Vam poder provar ambdues possibilitats i si les gambes amb allada i les sardines marinades estaven impressionants, el gall no ho estava menys! Van saber adaptar-se meravellosament la poca gana que teníem quedant absolutament encantades amb el lloc i el servei.

RESERVA: Tot via correu electrònic de manera ràpida i eficient directament amb Xavi, sempre molt atent a qualsevol dubte.

ALTRES: La tortuga d'aigua que es banya a la piscina és l'atracció de la zona. Els nens (i no tan nens) al·lucinen amb ella! L'establiment disposa de connexió internet.

4. En un parell de visites recents que hem fet en família i també amb amics i amb vehicle propi vam anar uns 40 km al nord per la costa en direcció Safi, fins al poblet de pescadors d'Akermoud, on hi ha un camping que ens va encantar. El concepte camping al Marroc és el més ampli possible: des de parcel·les per posar la tenda a un descampat per autocaravanes, passant per cabanes de fusta, mobil homes o cases d'obra amb diverses habitacions. Aquest camping n'és un clar exemple. Nosaltres ens vam inclinar per llogar un "pavelló", que no era res més que una caseta de dues habitacions molt ben acondicionada i a primera línia de mar.

Camping de la Plage
Adreça: Camping de La Plage - Bhaibah- Akermoud - Province d'Essaouira
Telèfon: 00212.6.62.35.37.47
Email: barreausy@gmail.com

(clicar sobre les imatges per ampliar-les)

SITUACIÓ: Es situa en una finca a primera línia de mar a uns 40 km al nord de Essaouira, en una zona de dunes litorals totalment salvatge. S'accedeix des de la carretera principal per una pista asfaltada (està indicat com Residence de la Plage) fins poc abans d'arribar al poble i d'allí fins al càmping és una pista de sorra però transitable amb qualsevol vehicle.

ARQUITECTURA: Es tracta d'una finca que comprèn diversos tipus d'allotjaments. El que anomenen "pavellons" són realment casetes d'obra amb dues habitacions, cuina, menjador i un bany complet. Hi ha també uns bungalows prefabricats amb el sostre de lona i altres cabanes de fusta. El conjunt d'aquests allotjaments es situa al voltant d'un edifici principal on hi ha la recepció, els serveis i la piscina.

SERVEI I NETEJA: Servei correcte i neteja molt correcta.

CLIMATITZACIÓ: No hi ha AACC ni falta que li fa. Els pavellons tenen llar de foc per a l'hivern.

HABITACIÓ: El pavelló que vam llogar tenia dues habitacions, una d'elles amb un llit doble i una amb dos llits per als nens. Al saló hi havia uns divans convertibles en llits. Es poden llogar els llençols i les tovalloles en funció de la necessitat. La cuina està totalment equipada i també hi ha cubells i pinces per estendre.

BANY: Molt bé, petit però suficient.

RESTAURACIÓ: No vam tenir ocasió de provar-la ja que al pavelló vam poder cuinar els nostres àpats.

RESERVA: La vam fer via email ràpidament i sense complicacions.

ALTRES: La piscina suposa un gran alleujament en aquesta costa que, si bé és preciosa per fer una passejada, no és molt apta per al bany a causa de les seves corrents. No hi ha wifi.

5. I si el que voleu és allotjar-vos a la medina d'Essaouira no ho dubteu, la recomanació que us ofereixo és d'aquelles que tenen les tres B (bo, bonic i barat) i, a més a més, us estalvio de triar entre els nombrosos allotjaments en aquesta zona. Hi hem anat primer en parella i amb uns amics i després hi hem tornat a anar amb els nens i els meus pares, així que es tracta d'un lloc molt versàtil, magníficament situat i que farà les vostres delícies.

Riad Thaïs
Adreça: 181 Avenue Sidi Mohamed ben Abdallah (Medina), Essaouira 44000
Telèfon: 00 212 610-996460
Email: riadthais@gmail.com
Links: Web de l’allotjament - Crítiques al Tripadvisor

(clicar sobre les imatges per ampliar-les)

SITUACIÓ: Immillorable, gairebé al final del carrer comercial Sidi Mohammed Ben Abdallah, que és el carrer paral·lel a l'artèria principal de la medina. El plànol que hi ha al web és totalment exacte i el riad té la porta al mateix carrer, una petita porta en una façana decadent que no ha d'enganyar al visitant, amaga una joia! Com a referència pot servir la botiga de discos que hi ha als baixos al costat de la porta.

ARQUITECTURA: Simplement exquisida, aquest riad recentment renovat té una decoració senzilla i coherent que li confereix una sensació de tranquil·litat màgica. Una perfecta fusió que el fan un lloc acollidor, còmode i funcional, és un regal per als sentits, on hom es sent bé, sense estridències però amb tots els detalls. Preciosa terrassa. Els espais comuns es troben en planta baixa (a excepció d'un petit espai en planta primera) i es troben tots integrats (cuina, saló i menjador). Té només 5 habitacions, així que és un lloc molt tranquil.

SERVEI I NETEJA: El servei és un dels grans actius d'aquest allotjament. La noia que atenen el riad (Nezza) ho fa amb la màxima discreció i amb ganes d'oferir un bon servei. Està disposada davant de qualsevol necessitat que es presenti sempre amb un somriure a la cara. En el moment del te de benvinguda li vam dir que la meva mare no prenia sucre i a l'esmorzar li va preparar tot en una versió sense sucre, increïble. Estat de neteja i manteniment absolutament impecable i tot cuidat fins l'últim detall.

CLIMATITZACIÓ: El clima a Essaouira és tan suau tot l'any que ni ens vam fixar en si hi havia climatització en cap de les dues vegades que hi hem estat allotjats ... ups!

HABITACIÓ: Vam poder escollir habitació en funció de les nostres particularitats familiars. Totes elles són diferents i precioses amb uns banys integrats a l'habitació que li donen un toc "somiador". Absolutament exquisides en tots els sentits: les textures de les vànoves, l'olor de la fusta, la il·luminació ... Tot pensat al detall.

BANY: impecable i molt còmode, preciosa dutxa. Sabons amb una olor digne de les mil i una nits.

RESTAURACIÓ: Molt més enllà del típic esmorzar de riad, amb cafè, te, suc de taronja, pastisseria artesana, creps, iogurt casolà, pans i confitures. Esmorzar preparat just al nostre costat, vam poder ser testimonis de tot el procés i podem assegurar que el resultat va ser magnífic i absolutament abundant.

RESERVA: Vam fer tot el procés de reserva mitjançant email perquè en els portals de reserves resulta de vegades incòmode que l'allotjament s'adeqüi a les necessitats particulars (especialment quan viatges amb nens) i ens van atendre molt ràpida i amablement.

ALTRES: L'allotjament disposa de wifi a totes les seves estances.

Si us interessaAltres llocs del Marroc on ens hem allotjat amb nens