H d'Hotels i altres allotjaments

Abans de sortir de viatge havíem fet una tasca prèvia d'investigació de diverses opcions d'Allotjament en cadascun dels llocs on era probable que paréssim a dormir. Algunes de les reserves les portàvem fetes a la sortida i d'altres les vam anar fent sobre la marxa o, simplement, arribàvem al lloc i preguntàvem, demanàvem per veure l'habitació (imprescindible) i ens quedàvem.. o no. Els allotjaments que finalment vam utilitzar van ser els que a continuació resumeixo.
Durant el procés de preparació del viatge, la recerca d’allotjament a Algeciras va ser la darrera i ens va agafar una mica cansats. L’oferta en allotjaments de preu mitjà és poc nombrosa i en trobar aquest apartotel nou de trinca vam decidir de deixar de buscar perquè té les poques condicions que necessitàvem: ben situat i amb un preu raonable. I, a sobre, impecablemente nou. Com diu el meu fill “el millor hotel del viatge” (llàstima que fos el primer dia).

NH ALGECIRAS SUITES

Adreça:       Malta, 1 - 11204 Algeciras
Telèfon:      95 663 97 48
Email:        nhalgecirassuites@nh-hotels.com
Preu:          76,50€ per un apartament de 4 places

(clicar sobre les imatges per ampliar-les)

SITUACIÓ: Situat just a davant del port, a pocs metres de la seva entrada, i molt a prop de “El Corte Inglés” (molt útil a l’hora d’anar a fer la compra per fer el sopar al propi apartamento). S’accedeix a l’hotel molt fácilmente seguint les indicacions de la web. Per més referències comparteix edifici amb l’hotel AC Algeciras.

ARQUITECTURA: Edificació nova del 2011 amb espais comuns amplis i lluminosos. Apartaments molt ben distribuïts, funcionals i equipats amb tot detall.

SERVEI I NETEJA: Impecable, tant el servei com l’estat de l’habitació. Personal de recepción atent, amable i ràpid.

CLIMATITZACIÓ: Sí, aire condicionat i calefacción per bomba de calor.

HABITACIÓ: S’accedia al nostre apartamento per una gran sala amb cuina. Sofàs de cuir blanc, TV LCD enorme, cuina equipada amb rentavaixelles, rentadora-assecadora, nevera, etc… Habitació principal al costat de la sala i una segona habitación amb un altre llit doble. Impressionant la TV plana que girava i donava servei a la sala i a l’habitació principal. En arribar no hi havia menatge de cuina i, després de sol·licitar-lo a recepción, ens el van portar complert en pocs minuts i interessant-se per si necessitàvem quelcom d’especial per als nens.

BANY: No excesivamente gran però molt ben equipat. Nou, impecable i decorat amb bon gust contenia barnussos, sabatilles i assecador de cabell, apart de totes les “amenities” habituals.

RESERVA: vam reservar via mail sense cap mena de problema, tot fàcil i sense sorpreses a l’arribada.

ALTRES: Disposa d’un petit parking compartit amb l’hotel veí (AC Algeciras), però es tracta d’una zona tranquila on no és difícil d’aparcar al carrer.

Escollir allotjament a Xaouen (o Chaouen, o Chefchaouen...) no va ser fàcil: l’oferta és abundant, però els llocs més atractius estan fora de la medina o són massa cars. En preguntar, el lloc que tothom recomana per la seva qualitat-preu era sempre “El Guernika” però, alhora, també ens deien que potser no era el lloc més addient per anar amb nens. Per la descripció de l’ambient cumbayá de fumadors de tota mena d’herbes i de la manca de banys a les habitacions vaig estar a punt d’escollir un altre lloc. Però en entrar al TripAdvisor vaig veure clarament que no n’hi havia per tant i que, a més, les habitacions havien estat reformades recentment equipant-les totes elles amb bany. I va ser un gran encert, hi tornaria sense cap mena de dubte.

HOSTAL GERNIKA

Adreça:       Onssar, 49 - Chefchaouen, Marroc
Telèfon:      +212 539 987 434
Email:         hostalgernika@hotmail.com
Preu:          300 DH (27€) una habitació triple amb bany només allotjament
Links:         Crítiques al Tripadvisor

(clicar sobre les imatges per ampliar-les)

SITUACIÓ: Dins la medina a mig camí entre la Place Utta Hammam i la sortida cap a  Ras-el-Maa. Les indicacions de la Lonely Planet són exactes malgrat que el camí no és directe des de la plaça i cal perdre’s una mica pels carrerons de la medina, que forma part de l’encant. El vam trobar, però, al primer intent, a un parell de minuts caminant del parking de l’Hotel Parador (on vam deixar el cotxe aparcat) i pel camí la gent ens anava indicant, fins i tot sense preguntar.

ARQUITECTURA: Gran casa tradicional de la medina ben conservada, sense luxes ni estridències, però amb bon gust. Boniques petites terrasses amb vistes sobre el poble.

SERVEI I NETEJA: Molt net en general, però alguna de les habitacions que ens van enseyar tenia algun signe d’humitat en alguna paret per filtracions de la teulada. La senyora que ens va atendre té un tracte correcte i educat, sense arribar a ser empalagosa, el qual també s’agraeix.

CLIMATIZACIÓ: No.

HABITACIÓ: No disposen d’habitacions quadruples i ens vam haver d’espavilar amb una triple i els dos nens dormint junts en un llit, però això no va ser cap sorpresa perquè ja ho havíem acordat durant el procés de reserva. L’habitació té el mobiliari imprescindible, sense luxes, però tot en bones condicions. Durant la nit vam passar una mica de calor i alguns gats del carrer no ens van deixar dormir, però d’això l’hostal no en té pas la culpa.

BANY: Petit, però suficient, amb una dutxa

RESTAURACIÓ: Serveixen esmorzars per encàrrec, el que sembla ser un servei nou.

RESERVA: Vam fer la reserva per mail, tot i que segurament sigui més ràpid fer-ho per telèfon, perquè no consulten el mail molt sovint. Malgrat tot, no hi va haver cap sorpresa i tot va ser molt correcte. No tenen web.

ALTRES: Disposen d’un parell d’estanteries amb llibres i guies a la planta baixa a disposició dels hostes que ja m’hauria agradat dedicar-hi una estona més. Pel que fa a l’ambient motxiler i de fumadors de haxix... de motxiles n’hi havia moltes (les nostres incloses) i de la resta jo no en tinc cap constància, de manera que no veig cap mena d’incovenient per tornar-nos-hi a allotjar amb els nens la propera vegada que passem per Xaouen.

He escrit ja moltes línies sobre les múltiples possibilitats d’allotjaments a Fes (veure més...) i la meva conclusió final és que, si bé en general sóc partidària d’allotjar-me a la medina, en funció de les necessitats i requeriments de cada viatge es poden considerar com més adequades altres opcions. I en l’elecció d’aquest hotel situat a la Ville Nouvelle de Fes puc dir que hi van intervenir com a factors importants la calor (està climatitzat), el cotxe (parking a la porta i fàcil accés per carretera), els nens (piscina i jardí) i el preu.

IBIS MOUSSAFIR FES

Adreça:       Avenue des Almohades Place de la Gare - 30000  Fes - Marroc
Telèfon:      +212 535 651 902
Email:         ?
Preu:          74€ per dos habitacions dobles comunicades sense esmorzar

(clicar sobre les imatges per ampliar-les)

En ésser la nostra segona visita a aquest hotel, i per no repetir-me més que l’all, aprofito únicament per destacar els aspectes que en l’anterior visita vam passar per alt.

PISCINA: el millor de l’hotel en el tòrrid estiu de Fes. És un globus d’oxigen en plena canícula, sobretot si es viatja amb nens. Únicament és permès de banyar-s’hi en l’horari en què hi ha socorrista (molt ampli, si més no) i hi ha tovalloles i hamaques a disposició dels clients.

PARKING: just a davant de la porta, segur i vigilat, malgrat que em dóna la sensació que hom pot deixar el cotxe aparcat on sigui sense cap problema de seguretat. El seu preu no està inclòs en l’allotjament i cal donar una propina al vigilant directament (nosaltres li vam pagar 25 DH al dia, uns 2,27€).

EN FAMÍLIA: en aquesta ocasió viatjàvem amb els nens i ens van poder donar dues habitacions comunicades amb una porta. Un luxe.

ATENCIÓ MÈDICA: Els nens es van posar malalts amb angines i ells mateixos ens van trucar un metge amb gran celeritat. Naturalment el servei mèdic el vam haver de pagar nosaltres i la nostra assegurança ens va retornar l’import en tornar de viatge. El personal de recepció, generalment bastant fred, va ser molt diligent en aquesta situació que per nosaltres va ser molt delicada.

CLIMATITZACIÓ: Sí, aire condicionat i calefacció per bomba de calor.

RESTAURACIÓ: Molt mediocre i car pel què s’hi ofereix. El pitjor tajine de la nostra vida.

WIFI: Gratuït, pero únicament hi ha cobertura al hall.

Buscar allotjament per la zona propera a Ifrane és complicat si no t’hi vols deixar el pressupost. Els hotels que vam poder veure per dins (la nostra curiositat és malaltissa...) eren mediocres i molt cars per a la nostra butxaca. Vam trobar aquest allotjament gràcies a la Lonely Planet i a les indicacions del nostre amic Pablo Muñoz (www.viajarpormarruecos.blogspot.com) i va ser un encert increíble, amb ganes de tornar-hi de  seguida que poguem.

GÎTE DU DAYET AOUA

Adreça:       Km7, D'Immouzer à Ifrane - Marroc
Telèfon:      +212 535 604 880
Email:         aouagite@gmail.com - aouagite@yahoo.com
Preu:           800 DH (73€) per una habitació familiar en mitja pensió

(clicar sobre les imatges per ampliar-les)

SITUACIÓ: Petita casa amb excel·lent ubicació en l’extrem est del Dayet Aoua, situació molt interessant per passar-hi uns dies de relax en família i poder gaudir de la ruta dels llacs. A pocs quilòmetres d’Ifrane (uns 15 km) en la ruta que ve de Fes, cal desviar-se cap al llac (perfectament indicat) després de la localitat d’Imouzzer Kandar i anar vorejant el llac fins al seu altre extrem, on cal agafar un desviament cap al poblet. La casa es situa a escassos 200 metres del llac.

ARQUITECTURA: Casa estèticament més pròpia dels Alps que de la muntanya marroquina i amb decoració típica bereber en el seu interior, simbiosis curiosa però efectiva. A part de la casa principal hi ha un annex amb un gran menjador i una jaima al jardí, que està una mica abandonat. El que apareix a les fotos de la web no és una piscina, sinó una mena de bassa que, en les dates de la nostra visita, estava buida. De tota manera, la temperatura era tan agradable que no es trobava a faltar una piscina (amb una difència de més de 15ªC respecte de Fes...).

SERVEI I NETEJA: En va rebre, servir i acomiadar sempre el mateix noi, molt atent. En general estava tot net i en bones condicions, dins de l’austeritat.

CLIMATIZACIÓ: No.

HABITACIÓ: La nostra habitació fmailiar estava composada per una sala amb dos divans (convertibles en llits per a 3 persones), una tauleta, un bany amb dutxa i una habitació annexa amb un llit doble. Tot amb una decoració senzilla i amb motius berebers que la feia molt tranquila i agradable.

BANY: Correcte malgrat quepetit. El de la nostra habitació estava una mica mancat de ventilació i una nova cortina a la dutxa no li hauria anat malament, però estava molt net.

RESTAURACIÓ: Escollirem allotjar-nos en règim de mitja pensió (no hi ha cap opció pels voltants) i vam sopar i esmorzar al jardí davant la casa. El sopar va ser molt correcte a base d’una sopa harira, tajine de bou amb prunes i fruita de postres, un gustàs de sopar per la temperatura i la tranquilitat. L’esmorzar, també servit al jardí, va ser correcte malgrat ser el típic de tots els allotjaments (melmelada, mantega, mel, formatge, olives, pa i crêpes). També vam poder prendre te, cafè i llet per als nens. Per l’hivern la casa disposa d’un menjador interior molt acollidor amb llar de foc.

RESERVA: Ens vam comunicar via mail per fer la reserva només dos dies abans i no hi va haver cap mena de sorpresa.

ALTRES: Es pot aparcar el cotxe a la mateixa finca i de nit tanquen la porta d’accés. Els nens s’ho van passar de meravella amb els “pavos reals” que es passegen per l’exterior de la casa... fins i tot per les teulades!

L’allotjament per la zona d’Azrou, a excepció d’alguna casa que fan pagar gust i ganes, és força cutre i de totes les males opcions, imagino que vam escollir la millor. El turisme és bàsicament interior o residual de la zona d’Ifrane, on es concentren totes les infraestructures turístiques. Igual que a Ifrane, Azrou demostra haver estat una ciutat molt més bonica fa un parell de dècades que no pas ara, que està sumida en una mena de letàrgia decadent. I dins d’aquesta letàrgia d’ubica l’hotel al qual vam anar a parar sense haver-ho previst, un lloc que ha viscut millors moments, però que tampoc és desaconsellable.

HOTEL LE PANORAMA

Adreça:       BP 01 Hay Ajelabe-  53100 Azrou - Marroc
Telèfon:      +212 535 562 010
Email:         panorama_hot@menara.ma
Preu:          435 DH per una habitació triple amb esmorzar

(clicar sobre les imatges per ampliar-les)

SITUACIÓ: A pocs centenars de metres del centre de la ciutat, on es pot accedir amb cotxe i aparcar fàcilment. Està ben indicat des de la carretera principal.

ARQUITECTURA: L’hotel és un gran xalet d’estil suís (però suís de veritat!) situat en una gran finca ajardinada, el que fa dels seus exteriors un indret agradable per descansar a l’estiu. El hall denota que, fa anys, va ser un bon hotel i, encara, és agradable de passar-hi una estona mirant la tele, llegint o veient el tràfec de gent. Les habitacions es situen a les plantes pis i s’hi accedeix a través de llargs passadissos de sostres immensament alts, tot recobert amb una dubtosa moqueta de color granat.

SERVEI I NETEJA: Servei força indiferent. Neteja... la justeta, però molt millorable.

CLIMATIZACIÓ: Calefacción de radiadores (espero que funcionin a l’hivern...).

HABITACIÓ: La nostra habitació era una triple (no hi havia quadruples) amb un llit de matrimoni i un llit individual amb un rebedor que feia la funció d’armari i un bany complert amb banyera. Decoració espartana, mobles dels anys seixanta i terrassa força abandonada, tant pel mobiliari com per la neteja. Una llàstima perquè les vistes sobre el jardí la podrien fer molt agradable.

BANY: Molt gran amb banyera, però la manca d’una llum potent i la poca ventilació el feien un lloc una mica tenebrós. Crec que la meva mare s’hauria posat les mans al cap només de veure’l.

RESTAURACIÓ: Sopara la carta força pobre en un restaurant que pel seu aspecte prometia molt més. Esmorzar escàs i meciocre.

RESERVA: No vam fer reserva prèvia, en arribar a l’hotel vam demanar si tenien disponibilitat, vam veure l’habitació i ens vam quedar. El preu era prou raonable com per no seguir buscant.

ALTRES: malgrat que l’hotel, en general, està clar que ha vist millors moment i que, en certa manera, és força decadent, crec que és una bona opció a Azrou i segurament hi tornaria.  Té wifi gratuït al hall.

A Ouarzazate ja ens havíem allotjar al millor lloc que hom pot estar, el fantàstic “Le Petit Riad”, regentat per la Fàtima, una amfitriona exquisita. Però aquesta vegada, i degut a que som com el “cul d’en Jaumet” que tot ho volem provar, vam decidir temptar la sort i buscar un altre lloc. Vam encertar de ple, també, però crec que mai més hi podrem tornar per motius (surrealistes) que ja explicaré en l’entrada corresponent a les visites a Ourzazate. Però el que està clar és que es tracta d’un establiment totalment recomanable per anar-hi en família.

HOTEL LES JARDINS DE OUARZAZATE

Adreça:       Route de Zagora – Tabounte - 45000 Ouarzazate - Marroc
Telèfon:      +212 524 854 200
Email:         hotellesjardins@yahoo.fr
Preu:          67,5 € per una habitació familiar en media pensió

(clicar sobre les imatges per ampliar-les)

SITUACIÓ: A la sortida de Ouarzazate per la carretera que va a Agdz i Zagora, a unes centenes de metres després de creuar l’Oued (riu sec). Es pot aparcar davant mateix.

ARQUITECTURA: Edificació amb forma de kasbah però de nova construcció situada en una grandíssima finca amb jardins i una magnífica piscina. Tot i ser un establiment pensat per a grups de turistes, es tracta d’un lloc agradable amb múltiples ambients i molts tipus d’habitacions diferents que s’adapten a les necessitats dels viatgers.

SERVEI I NETEJA: Molt atents i servicials. El nivell de neteja era correcte, cap queixa.

CLIMATITZACIÓ: Sí, aire acondicionado y calefacció amb bomba de calor.

HABITACIÓ: La nostra habitació familiar estava en un petit edifici de planta baixa al costat de la piscina que el formaven 4 habitacions familiars amb el seu bany i terrassa propis. Decoració molt agradable.

BANY: funcional amb una amplia dutxa.

RESTAURACIÓ: Molt recomanable utilitzar la modalitat de mitja pensió perquè els sopars es serveixen a la terrassa i són exquisits, sobretot les brotxetes de gall d’indi. El servei a la carta també és correcte i els esmorzars estan bé.

RESERVA: Hi vam arribar sense reserva prèvia i vam preguntar allà mateix, després de veure l’habitació vam decidir de quedar-nos perquè era el que necessitàvem per descansar un parell de dies.

ALTRES: Té WIFI gratuït als espais comuns, però cal demanar la contrasenya. Vam tenir un parell de problemes a la nostra habitació (bombeta fosa, pèrdua d’aigua de l’aire condicionat i manca d’aigua calenta) que es van solucionar ràpidament i amb molt bona predisposició per la seva part. També ens van oferir ràpidament de canviar d’habitació, però vam declinar l’oferta en veure que els problemes es van solucionar ràpidament.

El proper cop que passem per Taroudant en plena canícula ens rascarem una mica més la butxaca en l’allotjament perquè les opcions bones són cares... i si de les econòmiques vam escollir la millor... com deurien ser les altres!! Tot i això, aquest allotjament em va produir una gran sensació de tristesa, pequè tenia un potencial excel·lent... però una gestió pèssima.

RIAD TAROUDANT PALMIERS

Adreça:       -
Telèfon:      +212 028 85 45 07
Email:         riadtaroudantpalmiers@hotmail.com
Preu:           400 DH (36€) per una habitació quàdruple sense esmorzar

(clicar sobre les imatges per ampliar-les)

SITUACIÓ: Dins de la medina, però amb molt fàcil accés en cotxe i parking propi (cal preguntar a recepció i ells t’obren la tanca).

ARQUITECTURA: Edifici de planta baixa i rectangular amb habitacions al voltant d’un gran pati-jardí ben cuidat (a semblança dels nostres claustres). El lloc té un gran potencial i es nota que no hi ha cap mena d’interès en treure’n partit. Podria ser un lloc increíble perquè les habitacions tenen sortida directa al pati, on cada habitació te una taula i cadires per poder llegir una estona o seure a fer una mica de pic-nic. Però està molt deixat i els plàstics transparents que folren les taules no ajuden gaire a donar confort.

SERVEI I NETEJA: Servei del tot despreocupat i, si bé no es pot dir que estigués ni molt net ni molt brut, l’aspecte general era de deixadesa.

HABITACIÓ: Enorme, amb un llit de matrimoni i dos llits individuals. Espartana a més no poder, gairebé monacal, amb el sostre a més de 4 metres d’alçada no contribuïa gens a donar caliu.

BANY: Gran i amb dutxa, però el lleixiu no l’havia vist en anys.

RESERVA: La vam fer via mail sense problemes. En arribar tenien constància de la reserva i no vam tenir cap sorpresa. Malgrat això, a la sortida els encarregats van intentar cobrar-nos més del que havíem pactat fins que els vaig ensenyar el mail amb la confirmació del preu. Típica situació on guanya qui té la cara més dura.

ALTRES: WIFI gratuït al pati. El lloc pertany a una associació per a l’ajuda dels infants i els seus beneficis es destinen a la millora de les seves condicions.

I de l’infern al paradís... a Essaouira les opcions d’allotjament són infinites i amb tota la gama de preus disponible. Després de molta recerca i molts dubtes per la gran quantitat de llocs interessants, vam anar a parar de casualitat en aquest allotjament. En comentar-ho amb l’amic Pablo, ens va confirmar que havíem escollit molt bé i, després d’haver-hi passat dues nits, podem confirmar que hauria estat difícil trobar un lloc més adequat a les necessitats que teníem després de dues setmanes d’allotjaments més o menys bons... Un lloc exquisit i absolutament recomanable per anar en família.

RIAD LE DEUX MONDES

Adreça:       El Ghazoua – Essaouira - Marroc
Telèfon:      +212 524 79 29 88
Email:         riadles2mondes@yahoo.fr
Preu:          650 DH + taxes per una habitació quàdruple amb esmorzar

(clicar sobre les imatges per ampliar-les)

SITUACIÓ: Situat a la zona de Ghazoua (a uns 8 km d’Essaouira) s’hi accedeix des de la carretera que uneix Essaouira amb Marrakech en un creuament just davant del restaurant KM8, no té pèrdua. Cal seguir la pista dos o tres quilòmetres fins arribar a l’hotel. La pista es pot transitar amb un turisme anant a poc a poc, nosaltres ho hem fet.

ARQUITECTURA: Dos palauets de nova construcció amb estètica marroquina enfrontats i amb la zona de piscina entre ella. Es situen dins d’una gran finca, on també es pot aparcar el cotxe. Els espais comuns són molt agradables i còmodes; la cuina, oberta directament a la recepció, dóna una sensació de confiança en “el que allà es cou” increíble.

SERVEI I NETEJA: Tant el servei com la neteja són absolutament impecables, delicats i cuidant fins al més mínim detall. Un 10.

CLIMATIZACIÓ: No té aire acondicionat, però nosaltres hi vam estar a ple estiu i no calia. Desconeixo si disposa de calefacció.

HABITACIÓ: La nostra era una quadruple enorme amb un llit de matrimoni i dos llits individuals amb dos finestrals, un cap a la piscina i l’altre cap al camp. Una meravella. La decoració perfecta, senzilla, armoniosa, delicada i amb molt bon gust. Fins i tot els llençols, els coixins i els cobrellits estaven escollits amb molt de gust.

BANY: Impecable, amb una gran finestra i amb un munt “d’amenities” poc habituals en els darrers dies.

RESTAURACIÓ: Vam tenir l’ocasió d’encarregar un sopar, que va ser exquisit, a base d’amanida de verdures i un tajine de kefta que vam estar veient com es feia a la cuina cada vegada que vam passar-hi a prop durant la tarda.

RESERVA: El responsable, Xavi, és una persona persona extraordinària. La reserva la vam fer via email i ens contestà a totes les preguntes que li vam fer molt amablement. Un cop allà vam tenir l’oportunitat de parlar amb ell i la seva família, catalans expatriats, en un altre riad que també gestionen (Riad Zahra) i, una vegada més, vam tenir clar que l’èxit d’un negoci d’aquest tipus es deu, sense cap mena de dubte, a una bona gestió, a un “savoir faire” que se respira en l’ambiente del riad.

ALTRES: WIFI gratuït a les zones comuns. És un lloc ideal per anar amb nens perquè és una gran finca tancada amb una zona de piscina preciosa on els nens poden gaudir sense perill. Els meus fills es tornaven bojos amb les tortugues de terra que van anar trobant en les seves expedicions pels jardins. A mi també em tornava literalment boja el vent, que comença suau pel matí i va augmentant d’intensitat durant el dia.

La nostra idea inicial en sortir d’Essaouira en direcció nord per la costa atlàntica va ser allotjar-nos a Oualidia, però en arribar i veure que era alguna mena de festa local ja ens va fer pensar que això seria impossible. Vam continuar el camí fins a El Jadida i un cop allà vam buscar on dormir. Opcions en hotel convencional n’hi ha algunes, Ibis entre elles, però està clar que som “masokes” i buscàvem alguna cosa una mica diferent dins la ciutat portuguesa, a ser possible. Vam anar parar a un lloc que demostra que el num. 1 del TripAdvisor no és “paraula de Déu”...

MAISON D’HÔTES DE LA CITÉ PORTUGUESE

Adreça:       N° 9 Rue 8 Cité Portugaise - 24000 El Jadida - Marroc
Telèfon:      +212 523 34 12 31
Email:         Jacky.Bourgogne@wanadoo.fr
Preu:          420 DH per una habitació quàdruple sense esmorzar

(clicar sobre les imatges per ampliar-les)

SITUACIÓ: Molt ben situat a l’interior de la ciutat portuguesa, on cal prendre el carrer principal i cap a la meitat de la seva longitud està indicat on cal girar a la dreta. No té pèrdua.

ARQUITECTURA: Casa tradicional portuguesa amb un petit pati interior on hi ha l’escala i un lluernari. Des d’aquest pati s’accedeix a les habitacions i banys comuns. Decorada amb bona intenció i cuidant els detalls (i quants detalls...), encara que per gustos els colors... i quins colors! La casa té una terrassa al seu nivell superior que no resulta especialment atractiva i una sala a la planta baixa que tampoc convida gaire a entrar-hi.

SERVEI I NETEJA: La propietària és de tracte força distant i un noi que hi havia (imaginem que era el fill...) va ser més servicial i atent i ens indicà diversos indrets on anar a menjar i ens facilità un plànol de la ciutat. La neteja, però, era impecable.

HABITACIÓ: Habitació a la segona planta amb un llit de matrimoni i un sofà-llit per als nens. Decoració extremadament kitsch i la presència d’un lavabo (rentamans) de coure bastant deteriorat al costat del llit li donava “un aire força luxuriós”...

BANY: Comú per a diverses habitacions, però va ser exclusiu per a nosaltres perquè érem els únics hostes. Ben acondicionat i molt correcte amb una gran dutxa.

RESERVA: No teníem reserva previa i ens hi vam dirigir directament a preguntar. Tampoc teníem ganes de buscar més.

ALTRES: És un lloc poc indicat per anar-hi en família i, en ser els únics hostes, no tinc gaire clar quin tipus de públic és el que utilitza aquest allotjament.

L’oferta d’allotjament turístic al nord de la costa atlàntica es concentra a Asilah, on hi ha infinitat de llocs de tot tipus i preus. I, aleshores, per què vam anar a parar a Larache, que és com “el germà pobre”? Doncs no recordo quin va ser el procés, vam començar a mirar a Asilah, tot era molt car, o molt cutre, o no ens convencia... i vam augmentar el radi de recerca i aparegué Larache. Una casualitat d’aquelles que l’Islam explica tant bé, un MAKTUB que ens va permetre conèixer aquesta ciutat interessant i aquest hotel, una vella glòria del colonialisme, però que encara conserva certa gràcia.

HOTEL ESPAÑA

Adreça:       Rue Hassan II, N-6 – Larache - Marroc
Telèfon:      +212 539 91 31 95
Email:         hotelespana2@yahoo.fr
Preu:          400 DH per una habitació quàdruple sense esmorzar

(clicar sobre les imatges per ampliar-les)

SITUACIÓ: A la cèntrica i homònima plaça España, millor impossible.

ARQUITECTURA: Edifici clàssic relíquia del colonialisme espanyol força ben conservat i encara amb encant. S’hi veu que en el seu moment seria un un gran hotel amb molta solera, ara només en queda la solera... però segueix essent recomanable (bé, la meva mare no hi aniria, però jo hi tornaria).

SERVEI I NETEJA: Servei increíblement amable. Especial menció per Sheherezade i per al senyor gran de la recepció que ens donà algunes valiosíssimes lliçons sobre la vida a Larache, a part de bones recomanacions sobre com anar a la platja. La neteja era correcta.

HABITACIÓ: Habitació enorme amb dos llits de matrimoni. Balcó al carrer lateral peatonal i amb vistes a la plaça d’España. Si bé la decoració i els mobles eren clarament dels anys 70, l’habitació era molt correcta.

BANY: Gran, amb banyera i finestra a l’exterior. Malgrat estar molt net es feia evident que necessitava una renovació urgent perquè allà tot era “d’origen”.

RESERVA: Vam fer la reserva via email un parell de dies abans. Ens van atendre en espanyol perfecte i amb molta amabilitat.

ALTRES: Sala amb WIFI gratuït a la planta primera. S’aparca bé pels voltants i cal donar una propina al vigilant de dia o de nit segons s’escaigui.

Puc parlar poc sobre buscar allotjament a Tanger perquè la nostra intenció, després d’estar tres setmanes rondant pel Marroc, l’única prentensió que teníem era trobar un hotel proper a l’entrada de la ciutat per passar-hi una nit sense pena ni glòria i tenir la sortida fàcil l’endemà cap al port. Vam fer aposta segura i vam reservar a l’Ibis.

IBIS MOUSSAFIR TANGER

Adreça:       Route Nationale 1 KM 12 -  90000 Tanger Free Zone - Marroc
Telèfon:      +212 539 39 39 30
Email:         ?
Preu:           1262 DH per dues habitacions dobles sense esmorzar

(clicar sobre les imatges per ampliar-les)

SITUACIÓ: Situat a l’entrada de Tanger venint des del sud, molt fàcil de localitzar. Es situa en un polígon on hi ha altres hotels, centres comercials i restaurants.

ARQUITECTURA: Típic hotel IBIS, igual que tots: funcional però amb un intent que la decoració sigui tradicional en els espais comuns. Piscina impressionant i que s’agraeix molt sobretot si s’hi va amb nens a ple estiu...

SERVEI I NETEJA: Servei indiferent. Neteja impecable.

HABITACIÓ: Habitacions molt funcionals, modernes, netes i amb TV de plasma.

BANY: Molt correcte, amb dutxa i totalment renovat.

RESERVA: Vam fer la reserva a través de la web de reserves de l’hotel. A l’arribada no va ser possible donar-nos habitacions comunicades i ens va fer anar malament, però ho vam comprendre perquè havíem fet la reserva el dia anterior. Ens hauria agrdat poder-ho demanar durant el procés de reserva perquè ho haguessin tingut en compte.

ALTRES: WIFI gratuït en els espais comuns. Parking vigilat davant l’hotel pagant una petita quantitat al vigilant de nit (uns 25 DH).

I el més gran encert en l’allotjament d’aquest viatge va ser passar la darrera nit en un ferry que cobria el trajecte Tanger – Barcelona en 26 hores. Ens va estalviar tornar a pujar amb cotxe per la costa espanyola i ens va resultar pràcticament al mateix preu. Haurem de tornar a repetir aquesta experiència sense cap mena de dubte, ha estat la gran sorpresa d’aquest viatge.

FERRY IKARUS PALACE

Telèfon:      +34 902 531 333
Email:         reservas@grimaldilogistica.com
Preu:        335€ pel trajecte Tanger Barcelona per a 4 persones i un vehicle en camarot exterior.
Links:          Web de la naviera

(clicar sobre les imatges per ampliar-les)

Es tracta d’un ferry de la companyia Grimaldi Lines que cobreix el trajecte Tanger – Barcelona – Livorno. Els interiors són més semblants als d’un vaixell de creuers que a la imatge que tots tenim d’un ferry, amb diversos bars i un parell de restaurants. També té dues piscines d’aigua salada, una per adults i una altra per nens.

El nostre camarot per a 4 persones tenia una finestra cap a l’exterior i quatre llits individuals (dues lliteres). El bany interior al camarot era complet amb dutxa i impecablement net.

La reserva i el pagament el vam fer per internet sense cap mena de problema i l’embarcament va ser tranquil i sense contratemps, però molt lent. Els seu funcionament a nivell d’allotjament és exactament igual que el d’un hotel i tot es gestiona a través de la recepció d’aquest.

En teoría tenia servei de WIFI gratuït, però no vam ser capaços de connectar-hi.

Entrades ja publicades d'aquest viatge:

H d'Hotels
X de Xauen
F de Fes
M de Malalties
I d'Ifrane
R de Ruta de cedres i llacs